Ekonomi

Trafik sigortası revizyonu ne getiriyor?

Sigortacılık Düzenlem konut Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) tarafından hazırlanan trafik sigortası yol haritası ile trafik sigortalarında yeni bir devir başladı.

Bloomberg HT’de yayınlanan düzenlemenin detaylarına nazaran, sıfır ile sekiz ortasında bir kademelendirmem yapıldı. Çok sık kaza yapan şoförler sıfır düzeyinde yer alırken uzun müddet kaza yapmayan yeterli şoförler için 8. basamak tanımlanacak.

En alt basamakta yer alan çok riskli şoförler için yüzde 200 artırım, 8. basamakta yer alan uygun şoförler için yüzde 50 indirim oranı uygulanacak.

Araç şoförlerinin sicil evrakını kullanmaları trafik sigortalarında 2025’e kadar zarurî hale getirilecek.

Kişi temelli sigorta ile isteğe bağlı olarak aracı kullanacak “sürücü listesi” konseptli sigorta eseri alınabilecek.

Doğrudan tazmin sistemiyle, trafik sigortası fiyat odaklı eser olmaktan çıkarılıp, müşteri memnuniyeti odaklı eser haline gelecek.

Komisyon yükseltilecek

Poliçe iptallerinde minimum acente kurulu fiyatı 32 TL’den 100 TL’ye yükseltilecek.

Araç satışlarında mevcut poliçenin 15 gün daha müdafaa sağlaması uygulamasına son verilecek.

Satış sırasında mevcut poliçenin iptal edilmesi ve yeni alıcının notere poliçe ibraz etme zaruriliği getirilecek.

Sigorta Bilgi ve Nezaret Merkezi kaza tespit tutanağı doldurulmasına yardımcı olacak ve taşınabilir tutanak yaygınlaştırılacak.

5,1 milyon aracın sigortası yok

Halihazırda genel sigortalılık oranı yüzde 80 ve traktör ve motosiklet hariç sigortalılık oranı yüzde 92 seviyesin. Ülkede araç parkında yer alan 26,1 milyon aracın 5,1 milyonu sigortasız. İçişleri Bakanlığı, Tarım Bakanlığı ve ilgili tüm kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde kontrol ve denetim düzenekleri geliştirilerek başta traktör ve motosiklet araç kümeleri olmak üzere genel sigortalılık oranının artırılması hedefleniyor.

Doğrudan tazmin sistemi amaçlanıyor

Doğrudan tazmin sistemiyle, trafik sigortası fiyat odaklı bir eser olmaktan çıkarılarak, müşteri memnuniyeti odaklı bir eser haline gelecek. Her şirketin kendi sigortalısına hizmet sunmasına bağlı olarak, hasar maliyet denetimi sağlanarak 26 milyon araç sahibinin sigorta primlerinde düşüş sağlanması amaçlanıyor.

Hayat dışında 2,5 milyar lira teknik kâr yazıldı

Türkiye Sigorta Birliği’nin açıkladığı dokuz aylık teknik sonuçlara nazaran, 126 milyar lira prim yazılan hayat dışında 2,5 milyar lira, 20,5 milyar lira prim yazılan hayat sigortalarında ise 2,8 milyar liralık teknik kâr elde edildi. Trafik sigortasının ziyanı 7,5 milyar liraya çıkarken, kaskoda 3,2 milyar lira kâr edildi. Bilanço kârı hayat dışında 3,7 milyar lira, hayat sigortasında 6,7 milyar lira oldu. Reasürans şirketleri ise 274 milyon lira bilanço kârı yazdı.

Türkiye Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, eksik sigorta konusunda sigortalıları uyardı. Enflasyonist devirlerde eksik sigorta kavramının ortaya çıktığını belirten Benli, muhtemel bir hasar anında oluşacak eksik sigorta nedeniyle hasarlarını eksik alma durumu ile karşılaşmamaları için sigortalıların poliçede yazan bedelleri denetim etmeleri gerektiğini vurguladı.

BES’te fon büyüklüğü 358,8 milyar lira oldu

Emeklilik Nezaret Merkezi’nin (EGM) açıkladığı 17 Kasım 2022 datalarına nazaran iştirakçi sayısının 7 milyon 763 bin olduğu BES’te toplam fon büyüklüğü 358,8 milyar lira oldu. İştirakçi sayısının 6 milyon 705 bin olduğu OKS’de ise fon büyüklüğü 28,9 milyar lira olarak kayıtlara geçti. BES’in toplam fon büyüklüğü OKS ve devlet katkısı dahil olmak üzere 388 milyar TL’ye ulaşırken, iştirakçi sayısı da toplamda 14 milyon 469 bin kişiyi aştı.

Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, BES’deki muvaffakiyet kıssasını devlet, millet ve sigorta kesiminin birlikte yazdığını belirterek, “BES, yenilikçi tasarrufun merkezi oldu. İhtiyaca uygun yeni düzenlemelerin de 2023’te devreye girmesiyle BES’te büyümenin süreceği görülüyor” dedi.

S&P’den uyarı

S&P Küresel Ratings analistleri, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) sigortacılarının artan sermaye piyasası oynaklığı, sakinlik riskleri ve artan enflasyon nedeniyle risk altında olduğu konusunda uyardı.

Swiss Re Enstitüsü’nün son SİGMA raporuna göre, 2022’de toplam global primlerin, sigortacıların en büyük tasası olmaya devam eden enflasyon nedeniyle kestirimi olarak yüzde 0,2 gerçek olarak düşmesinin akabinde, sigorta bölümünün 2023 ve 2024 yıllarında gerçek olarak yıllık ortalama yüzde 2,1’lik prim büyümesine geri döneceği kestirim ediliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu